2018. július 5., csütörtök

Írók kérdőíve

Megint egy olyan kérdőívet hoztam, amire ugyan senki nem hívott ki, de annyira megtetszett, hogy úgy éreztem, muszáj boldogítanom vele titeket. :D Az eredeti forrást nem tudom, én itt bukkantam rá.

1. Milyen műfajban szoktál írni (novella, vers, regény, blog stb.)?
Pont a felsoroltakban. A gyengécske novelláimnak és verseimnek ez a blogom ad otthont, a jelenleg egyetlen írás alatt álló regényemnek pedig ez. Ha blogot, tehát naplót a szó szoros értelmében nem is írok, mostanában egyre több, személyes kérdéseket felsorakoztató taget és kihívást töltök ki. Meg értelemszerűen a kritika műfajában is próbálgatom a törött szárnyaimat, több-kevesebb sikerrel.

2. Milyen zsánerekben és témákban szoktál írni?
Kisebb koromban, mikor először találkoztam a sci-fi és a fantasy zsánereivel, rögtön belelkesültem és megpróbáltam én is ilyeneket írni. De az intelligenciahányadosom ahhoz nekem nem elég nagy, hogy ilyesmiket megírjak úgy, hogy ne érezzem abszolút vállalhatatlannak, úgyhogy ezt hamar lecseréltem egy romantikus(nak szánt; nem tudom, sikerült-e olyanra írni) 1D-fanfictionre, a hőseimre való nyáladzás ugyanis már könnyebben ment. Két 1D-fanfictionös blogomat is töröltem még a bloggeres "karrierem" hajnalán, és annak is fontolgatom a törlését, ami félig-meddig befejezettként és inaktívan ugyan, de még megvan, csak annyira gáz, hogy linkelni sem merem. Még ezzel párhuzamosan kezdtem bele a fentebb már belinkelt regényembe, ami egy nyálasan romantikus, maffiásnak szánt történet, de mivel a maffiához hozzá sem tudok szagolni, ezért ezt a szálat igyekszem eltussolni, amennyire lehet. És 2015 novembere óta ontom a verseknek és novelláknak nevezett szennyeimet is az internet népeire.
Témákat tekintve pedig, hát... volt itt nyáltól és könnyektől csöpögős szerelmi háromszögtől elkezdve abszolút kilátástalanság netovábbjáig (lásd: verseim és novelláim) minden. Mindenről tudok írni, csak olyasmiről nem, ami eredeti vagy épp megkapó lenne.

3. Mióta írsz?
Nyolcéves korom óta biztosan, mert akkorról maradt egy oklevelem egy meseíró pályázat második helyezéséről. De biztosan előtte is próbálgattam már; nem hiszem, hogy egy pályázat kedvéért kezdtem volna el egyik napról a másikra. Bár ne lenne selejtes a memóriám; akkor vissza tudnék emlékezni.

4. Van már kiadott/megjelent műved?
Természetesen nincs. Csak olvass bele akármelyik írásomba - ilyen förtelmet egy ilyen tehetségtelen firkásztól a világon senki nem akarna kiadni!

5. Melyik volt a legelső írásod?
Itt, blogon egy azóta már letörölt Niall-főhősnőm-Liam szerelmi háromszög; amúgy meg kábé az a mese, amit a fentebb már emlegetett pályázatra írtam. Korábbi írásaimról semmi konkrét emlékem nincs.

6. Miért írsz?
Azért, mert az írás menedéket tud nyújtani a valóság elől, és nekem erre van a leginkább szükségem. Ahogy egy csomó más dologgal, úgy ezzel is úgy vagyok, hogy tudom, hogy nincs hozzá egy fikarcnyi tehetségem se, de szeretem csinálni, és ha nem csinálnám, akkor már végképp semmiért nem érné meg kikelnem reggelente az ágyból.

7. Hogyan találsz időt az írásra?
Úgy, hogy az írással foglalkozom más, talán fontosabb (?) dolgok helyett, mint például tanulás egy dogára.

8. Mikor és hol szeretsz a legjobban írni?
Bármikor, és itthon. De versekhez például suliban szokott leggyakrabban ihletem támadni.

9. Mit szoktál enni vagy inni írás közben?
Enni szerintem semmit, mert tesóm letöri az ujjamat, ha összekajálom az íróasztalát meg a billentyűzetét, és inni se nagyon, mert fél kézzel sokkal lassabban megy a gépelés. Így is sokszor van problémám azzal, hogy a gondolataim gyorsabban özönlenek, mint ahogy az ujjaim szánkáznak a billentyűkön.

10. Van íráshoz használt dallistád?
Így konkrétan nincs, de mindig hallgatok valamit, mert zene nélkül nem bírok létezni. Kapok is rendesen a fejemre a szüleimtől meg a tesómtól, amiért folyamatosan szól valami a hangszóróból. Nem tehetek róla, a zene is olyasmi számomra, mint az írás - menedék a valóság elől. Pont ezért van rá szüntelenül szükségem. Más drogozik meg iszik; én zenét hallgatok, írok, fordítok, blogolok és nyelveket tanulok. Sorry not sorry :D

11. Mit gondol(nak) a családod/barátaid/szeretteid arról, hogy írsz?
Igazából hidegen hagyja őket, mint ahogy minden, ami velem kapcsolatos.

12. Az alkotás melyik részét szereted a legjobban?
Talán azt, amikor elképzelem magam előtt a jelenetet, amit épp írok, mintha már meg is filmesítették volna.

13. Az alkotás melyik része jelenti számodra a legnagyobb kihívást?
Az, amihez háttérismeretekre lenne szükség... :DD De komolyan, annyi téren vagyok teljesen tájékozatlan, amiről pedig jó lenne írni, hogy az hihetetlen.

14. Milyen eszközökkel és mire szoktál írni?
Számítógépen, néha telefonon. Utóbbin csak verseket, amiknek napközben épp eszembe jut pár sora, de épp nem vagyok gépközelben. És főként Bloggerre írok.

15. Hogyan lépsz túl az írói válságon?
Szerintem az már önmagában válság, hogy egy olyan idióta, mint én, büntetlenül onthatja a hülyeségeit a világra! :D

16. Hogyan motiválod magad az írásra?
Alapból motivált vagyok rá. Mivel az írást általában egy érzés előzi meg, amit ki kell írnom magamból, azokból pedig van bőven, ezért sosincs olyan, hogy ne lenne motivációm az íráshoz.

17. Kik azok a szerzők, akik a legjobban inspirálnak téged íróként?
John Tolkien, George Martin, Diana Gabaldon, Brandon Sanderson és Görgey Etelka; jórészt ők, azt hiszem. (Ilyenkor tuti kifelejtek valakit amúgy.)

18. Melyik könyvek inspirálnak téged legjobban íróként?
Az összes. :D

19. Mi a legjobb írói tanács, amit valaha kaptál?
Hát... Nem igazán szoktam írói tanácsokat kapni. A családom és a barátaim körében mindenkit hidegen hagy az, hogy én valami írásnak csúfolt dolgot űzök a szabadidőmben, úgyhogy nemigen szokott alkalmam lenni bárkivel is beszélni ilyesmikről.

20. Milyen céljaid vannak idén az írással kapcsolatban?
Feléleszteni a tanév közben elég inaktívnak mondható blogjaimat, és a végzős tanév közben is próbálni majd időt szakítani rájuk. Úgy kábé ennyi.

Félek, már rettenetesen elegük van belőlem azoknak, akiket ki szoktam hívni, úgyhogy most csak egyvalakihez vágom hozzá ezt a kihívást, remélve, hogy legalább ő nem neheztel rá érte! :D A kihívottam:
Moro
(Remélem, olvasod ezt a bejegyzést, Moro, mert nem tudok bejutni a blogodra szólni! :/)

További szép napot mindenkinek! :3

3 megjegyzés:

  1. Ahoy! :D
    Juj, ezt ismerem de megcsinálom megint,hátha azóta változott valami :D Köszi hogy mindig gondolsz rám. <3
    Oo, nekem is az egyik nehézség az, hogy jól megalapozott háttérismerettel rendelkezzek, de ezért jó ha valaki ír ha elég elkotelezett, akkor mindennek utána néz es igy nagyon sokat lehet tanulni :3

    Bocsi a helyesírási hibak miatt telorol ugrottam be. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jah hat el is felejtettem,Lia küldte a linket o szerkeszti a Kezdetben-t, ezért még ma észrevettem xD

      Törlés