2018. július 19., csütörtök

Írók booktage

Drága Moróm megint gondolt rám egy csodálatosan lenyűgöző taggel, úgyhogy most jól ki is töltöm, aztán kitalálom, mivel vághatok neki vissza legközelebb! :D
ELSŐ VÁZLAT - Egy könyv vagy sorozat, amit még nem olvastál
Most komolyan csak egyet lehet válaszolni? *csendben elvonul a sarokba zokogni* Akkor legyen A Karamazov testvérek. Ez csak egy a végtelen listáról amúgy, amit el szeretnék olvasni, de kivételesen tényleg csak egy választ adok, mert az egész listát felsorolni fogósabb lenne. Amennyit tudok Dosztojevszkijről, azzal már hihetetlenül megfogott; róla tartottam kiselőadást nyelvtanon, mikor a retorikát tanultuk, és már évekkel ezelőtt el akartam olvasni tőle a Bűn és bűnhődést meg A Karamazov testvéreket, ha mást nem is, mert ezek annyira alapok! De azóta sem jutottam odáig, pedig a kiselőadásomhoz végzett kutatómunkám során olyannyira beleszerettem az utóbbi cselekményébe (félreértés ne essék, az előbbiébe is, csak most ugye az utóbbi a válaszom a kérdésre), hogy tényleg bűnnek érzem, hogy még nem tudtam elolvasni.

MÁSODIK VÁZLAT - Egy könyv vagy sorozat, amit második elolvasásra már nem szerettél annyira
Nincs ilyen. Ha egy könyvbe annyira beleszerettem, hogy másodszor is rászántam az időmet az elolvasására, akkor az a könyv rohadt közel áll hozzám.

VÉGSŐ VÁZLAT - Egy könyv vagy sorozat, amiért sokáig oda voltál
Elég hűséges típusnak tartom magam (sokat is szenvedek emiatt), úgyhogy amiért egykor oda voltam, azért most is oda vagyok, az esetek többségében. De vannak kivételek. Az Alkonyat Saga például egyenesen magába bolondított, mikor kislányként láttam a tévében a filmeket, ezért kapásból elvertem a pénzemet az első két kötetére. Mire a harmadikra vagy a negyedikre került volna a sor, szerencsére benőtt a fejem lágya, és nem követtem el további istenkáromlást (legalábbis ezen a téren, haha). Valami hasonló volt az Szent Johanna gimivel is - valami idióta rajongástól vezérelve beszereztem az első öt kötetét, és azóta is siratom a beleölt pénzemet.

SZEREPLŐ HALÁLA - Egy könyv vagy sorozat, amit megsirattál
Biztos volt több könyv is, ami megbőgetett, mert nem is én lennék, ha nem itatnám folyamatosan az egereket, de az Outlander második része, a Dragonfly in Amber (először angolul olvastam, utána magyarul) feletti könnyzáporom nagyon megmaradt bennem. Emlékszem, ahogy valamelyik utolsó fejezet környékén úgy potyogtak a könnyeim, hogy nem láttam a sorokat a pdf-ben, amiben olvastam. És mikor valahogy mégis a végére kecmeregtem (nem tudom, hogy voltam képes olvasni úgy, hogy nem láttam a betűket, de nagyon elszánt lehettem), emlékszem, hogy kimentem a konyhába, és a szívbajt hoztam anyára, hogy mégis mi történt.

LYUKAK A SZTORIBAN - Egy könyv vagy sorozat, amiben csalódtál
Az Alkonyaton és az SzJg-n kívül azt hiszem, nem volt ilyen, mert az Ötven Árnyalattal szemben eleve nem támasztottam elvárásokat soha. És nem is igazán csalódásnak nevezném, inkább kiábrándulásnak.

ÍRÓI VÁLSÁG - Egy könyv vagy sorozat, amit nem fejeztél be
Na igen, a legutóbbi tag óta, amiben egy hasonló kérdésre válaszoltam, rájöttem, melyik volt az a híres-neves könyv; az egyetlen, amit valaha véglegesen félbehagytam. Méghozzá mindössze pár oldal után. És az Jacqueline Wilson Titkok című könyve volt. Képes voltam elolvasatlanul visszavinni a könyvtárba, csak azért, mert abban a két percben, amiben elkezdtem olvasni, épp nem nyerte el a tetszésemet, el tudjátok ezt hinni? És ráadásul pont egy Jacqueline Wilson-könyvet, pedig tőle már egy csomó könyvet olvastam előtte, és mindet imádtam! Sosem bocsátom meg magamnak ezt a hülyeségemet.

VISSZAJELZÉS - Egy könyv vagy sorozat, amit bárkinek ajánlanál
Bárkinek? Hát, ez fogós. A tapasztalatom az, hogy amitől én lehidalok és fangörcsöket kapok, az az emberek kilencvenkilenc százalékát abszolút hidegen hagyja. Úgyhogy nehéz olyat választani az általam imádott könyvek közül, amiről tudom, hogy bárkinek tetszene. Főleg, hogy ahány ember, annyi ízlés. Szóval ez nemcsak nehéz, hanem lehetetlen is, úgyhogy, ha valaha eszembe jut egy ilyen, majd visszatérek ide. :D
Köszönöm szépen Morónak a tartalmas és imádnivaló taget, és nem marad el a visszavágó sem, természetesen! :D Ezt már nem tudom, kinek küldjem tovább, mert mindenki a halál hímtagjára kíván így is, viszont akinek megtetszik, nyugodtan viheti! :3
Az egyetlen, az igazi, a legkegyetlenebb, legromlottabb, legjavíthatatlanabb, legreménytelenebb, legőrültebb, legégetnivalóbb Nessa randalírozott. xx

2 megjegyzés:

  1. Úúúú! A Bűn és bűnhődés egy Mestermű!! :3 Szerintem megint el fogom olvasni, kevés könyvet olvastam tátott szájjal, de ez zseniális. :3

    Nekem ajánlgathatsz könyveket, szerintem egyezik az ízlésünk! XD Az SzJG-t én anno szerettem, de aztán már én is kikapartam volna Renáta szemét, viszont a Bábelt már annál kevsébé. XD Azt még fel is merem válalni, mert az SzJGn néha jókat szórakoztam. XD De lehet ezért megkövezel. :'D
    ELképesztő, hogy tudsz pdfben olvasni, nekem Terry Goodking könyvei vannak meg így, de nem bírok velük haladni..:'D

    Moro~

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem véletlen, ugyanolyan személyiségtípusok vagyunk! :3

      Dehogy kövezlek meg, ízlésen vitatkozni "hülyeség", ahogy a kétéves kisfiú mondaná, akit néha bébiszittelek :D

      Kénytelen vagyok, csórókámék nem vehetnek meg minden könyvet, ami megtetszik nekik XDD

      xx

      Törlés