2015. augusztus 3., hétfő

Daisy blogja

Augusztus 1-jén nagy örömömre két kritikarendelést is kaptam; az egyiket olvashatjátok alább.
Zárójelesnek szánt megjegyzés: az ígért fordításokról eddig azért nem hallottatok, mert bizony ritka lusta természettel vagyok megátkozva, és egyenlőre csak rövidke percekig volt kedvem a fordítással foglalkozni. Ha kimondhatatlanul lassan is csupán, de biztosan érkezni fog majd a cikk, amit ígértem - komolyan, csak évek kérdése.


Szerzője: Daisy

A kinézet
1. A fejléc. Nem mondhatnám, hogy kifejezetten tetszik. Több dolog miatt sem: kezdetnek, a középső lányon nagyon látszik, hogy a haját nem sikerült tökéletesen kivágni, és ezért nagyon szögletesnek tetszik az egész megjelenése. Azonkívül sem őt, sem a többi karaktert nem homályosítottad el, így gyakorlatilag kiugranak az egyébként szép és igényes háttérből, ezzel idegen benyomást keltve; mintha nem tartoznának oda, és mégis ott kéne ácsorogniuk. Másodrészt, te is beleestél abba a hibába, hogy különösebb angoltudással nem rendelkező létedre fogtál hozzá, hogy idézetet biggyessz a fejlécedre. Mostanában több helyen is láttam ezt, és nem tudom felfogni, miért olyan nagy siker ez. Egyrészt: az az olvasód, aki nem tud angolul, akkor sem fogja érteni, ha a legegyszerűbben írod le. Másrészt: Ha nem tudsz tökéletesen angolul, akkor az első angolul tudó arra járó a hasát fogja majd a nevetéstől. Következtetés: az idézetezésnek akkor sincs sok értelme, ha helyesen csinálod. De ami a legjobban szúrja a szememet, az a cím betűszíne. Igen, az idézet utolsó szavát is ilyennel írtad; igen, elhiszem, hogy a lányokhoz még úgy-ahogy passzolna is, de a zöldeskék/nemtudomhogyanírjamle árnyalatú fejléchez doloken-ian nem. (Bocs, Elantris-t olvastam, átvettem a dula szavakat Galladon-tól.) A fejlécet magát valahogy túl világosnak találtam mind a blog, mind a bejegyzések hátteréhez, de ez sem lenne ilyen zavaró, ha nincs a narancssárga cím meg a kicsit sem átlátszó lányok rajta. (6/3)
2. A háttér. Nincs vele semmi probléma, kár, hogy nem passzol össze a fejléccel. Ahogy elnézem, mostanában már az egyszínű háttér a divat, ami kicsit sem baj, mivel a gyomorforgató, a bloghoz egyáltalán nem passzoló, pixeles képek után valóságos felüdülés az ilyen egyszínű, a bloghoz passzoló háttér. (3/3)
3. A bejegyzések és modulok háttere. Ez a kettő egy és ugyanaz, ami pompás, nem ütnek el egymástól, nem szúrják a szememet, szuper így. Nincs kifogásom. (2/2)
4. A betűszín, betűtípus. Előbbi fehér, ami egyszerű, de hatásos és nagyszerű, utóbbit pedig nem váltogatod bejegyzésenként, amiért hálát adok. (Hiába, amikor nincs mit leoltanom, szűkszavú leszek...) (5/5)
5. A modulok. Hű, hát ebből sok van. Az online-számlálót is beleszámolva, azt hiszem, tizenhárom. (Nem vagyok gyengeelméjű, csak, amikor ezt gépelem, épp negyed tíz van, és egész nap mindenfélére koncentráltam, ezért az agyam már eléggé letompult. Nem önsajnáltatásból mondom; csak tisztázni szerettem volna, hogy még tudok fejben számolni [remélem]. xD)
Az oldalak rendben vannak - a karakterekhez szép, rendezett képeid vannak; a fejezeteket szépen összegyűjtötted, akkor is, ha egyenlőre nincs valami sok; a prológus szükségszerű; a kritikáid pedig szépen szövegdobozokba vannak sorolva. Tényleg, mikor terjedt el ennyire, hogy a blogokra kikerülnek a kritikák? Ez már a negyedik blog mostanában, ahol ezt látom. A szavazásra nem tudom, mit mondjak - persze, az író az olvasóknak ír, és jó, hogy kikéred a véleményüket. A fülszöveg frappáns és figyelemfelkeltő. A chat és a rendszeres olvasók alap. Azzal már nem nagyon értettem egyet, hogy külön - méghozzá nem kevés helyet elfoglaló - modult hoztál létre annak, hogy a saját másik blogodat meg a társoldaladat hirdesd; én ezeket a helyedben egy külön oldalra tenném, mondjuk, 'Kapcsolódó blogok' vagy mit tudom én, milyen néven. Az információk rendben vannak és szükségesek, de a "vendégíró voltam"-ot is arra a külön oldalra tenném a másik blogoddal és a társoldaladdal együtt.
A kampánytáblát is minden szembejövő blogon látom mostanában, pedig nem is olyan rég még alig találkoztam vele; örülök! :) A cserék is rendben vannak, leszámítva, hogy kis képeket is láttatni engednek, ami eléggé összezavarja a listát, tekintve, hogy van, akinek a legújabb fejezetéhez épp nincs ilyenje. Lent pedig van ugye a profilod. Ha megcsinálod azt a külön oldalas dolgot meg a cseréknél leveszed a képeket, egy rossz szavam sem lehet már a modulsávra. :) (12/8)
6. Az összhatás. Nem is rossz! A fejléc rikítóságától eltekintve az egész úgy jó, ahogy van - még sorkizártra tenni sem felejtetted el a bejegyzéseket, márpedig egy sok blogról nem mondható el. Összességében kellemes érzés a blogodon időzni, elismerésem. :) (5/4)

A kinézet összesen: 33/25 Gratulálok, jó úton jársz! :)


A tartalom.
1. A cím. Nem tudom, azért-e, mert tényleg nagyon jó, vagy azért, mert imádom Christina Perri A Thousand Years című, számát, mindenesetre nagyon tetszik. Rövid, egyszerű, passzol a témához, és semmi baj vele. (4/4)
2. A fülszöveg. Igazán frappáns, figyelemfelkeltő, érdekes. Nem találtam benne hibát. Tényleg megfogott, ha ez alapján kéne döntenem, nem kizárt, hogy beleolvasnék a blogodba. (5/5)
3. A prológus. Érdekes. De végig nem tudtam eldönteni, hogy a szereplőket, akiket a karakter, akinek a szemszögéből írtad, említett, ismerném-e, ha ismerném a fanfictionöd alapjául szolgáló Originals-t (azt hiszem, jól írtam le, vagy nem?), vagy direkt soroltál fel egy halom karaktert, akit az olvasó még nem ismerhet. Mindegy, a prológusod megfelelő hosszúságú, hibátlan, sorkizárt, érdekes, figyelemfelkeltő, megrendítő és egyedi, amennyire meg tudtam állapítani. Azért nem szeretek olyan fanfiction-t olvasni, aminek nem ismerem az ihletőjét, mert nem tudom, hogy mennyire a te fantáziád adja a helyzetet, és mennyire használod fel az eredetit - mert ugye itt arról van szó, hogy egy saját karaktered szemszögéből írod meg a már meglévő sztorit. (5/5)
4. A történet. Azt hiszem, itt is ugyanúgy járok majd el, mint Sierra blogjának az esetében, ugyanis igazán nem ismerem az Originals-t (lehet, hogy ez ősemberség, de tényleg nem). A stílusod nagyon tetszik, szépen fogalmazol, bő a szókincsed, és pont megfelelő arányban használsz párbeszédeket és leírásokat. Néhol nekem kicsit zavaros a sztori, de lehet, hogy csak azért, mert túlbonyolítom, és mindenről azt feltételezem, hogy köze van az alapműhöz, amit nem ismerek.
Képtelen vagyok így pontozni, mert minden bizonnyal maximális számú pontot adnék, de lehet, hogy igazságtalan lenne, ha csak az Originals történéseit követed, és azért olyan jó az egész. Mindenesetre a stílusod tényleg lenyűgöző, elismerésem!
5. A helyesírás, szókincs, fogalmazás. Semmi gondod ezekkel, ezért nincs is mit mondanom. Csak így tovább! ;) (5/5)

A tartalom összesen: 19/19 Gratulálok! :)


 Sajnálom, hogy a tartalom-rész ilyen rövid lett - ahol nem tudtam mit kritizálni, ott azért, a történetnél meg nem tudtam volna igazságosan pontozni. Remélem, megérted. Sierra, akit bizonyára ismersz, mert a blogja a társoldalad, hasonló kritikát kapott, és nem akartam kivételezni. :)
Üdvözlettel: Nessa

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a kritikát. :)
    Eszméletlenül örültem, hogy a tartalomnál maximális pontot kaptam, köszönöm szépen. :) A kinézet pedig sosem volt igazán az én asztalom, de igyekszem.
    Még egyszer köszönöm! :) <3

    Puszi,
    Daisy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit, örülök, ha segíthettem, és főleg, ha te is örültél a kritikát olvasva. :)
      További szép nyarat! :)
      Puszi: Nessa

      Törlés