2015. június 10., szerda

Satin Url blogja

Igen, egy újabb kritikarendelést kaptam, nem mástól, mint Satin-tól. Az ő blogja egészen már felépítésű és stílusú, mint az eddigi két blog, amit kritizáltam, szóval kicsit eltérek majd az eddig megszokott formuláktól. Természetesen, ha elszámoltam magam, javítsatok ki.

Szerzője: Satin Url

A kinézet
1. A fejléc. Nem valami különleges, sőt, mintha egy sima deviantArt-os képre rászerkesztett szöveg lenne csak, de érdekes módon nekem bejön. A szöveg olvasható (bár más pozitívuma nemigen van). Kicsit elszomorító a látvány, mármint a sebzett farkas és a másik, szomorú pillantású farkas, de biztos csak a hangulatom teszi - a lehangolósága viszont nem feltétlenül negatívum. Még reményt is ad, hogy (ha jól látom) a barna szőrű állat már készíti a gyógyírt a fehér sebeire. Bocsi, ha teljesen másról szól, én hosszas silabizálás után is ezt láttam. A blogod színeihez még illik is, úgyhogy több rossz szavam se lehet. (6/4)
2. A háttér. Fekete, ahogy az egész blog is, de tökéletesen odapasszol, nem tetszene, ha mást tettél volna be. Azt hiszem, többet nem tudok róla mondani, de tetszik! (3/3)
3. A bejegyzések háttere. Első látásra csak a fejléc környékén látszik, hogy nem ugyanolyan színű, mint a háttér, mert sötétszürkés, de tökéletesen rendben van. (2/2)
4. A betűszín, betűtípus. Az előítélet beszél belőlem, de ezt a betűtípust sosem szerettem. Jobban el tudnám képzelni a blogodat Georgia vagy Times New Roman betűtípussal. De legalább nem váltogatod bejegyzésről bejegyzésre, sőt, még a modulok típusával is egyezik. (Hadd jegyezzem meg, hogy milyen sokat dobna a blogon, ha még sorkizártra is tennéd a bejegyzéseket!) A fehér szín tökéletes, más nem is illene oda szerintem. (5/3)
5. A modulok. Hol is kezdjem... A zeg-zugok nevű, oldalas rész ötletes, az üdvözlő tetszik, a többi oldal is jó, egyedül az egyebek (ami éppenséggel üres) és a cserék nem jött be, ott ugyanis egy linkgyűjteményes oldalakat is belinkeltél... Kérdem, miért? Mi a jó ég értelme volt? A másik dolog, amit nem értek, az Furry és Tollas. Oké, kabalák, de muszáj helyet foglalniuk a modulsávban is? Az üdvözlővel egyedül az nem stimmelt, hogy már nyitottál egy oldalt ugyanezen a néven, ahol teljesen mást is leírsz. Valamelyiket fel kéne számolni, vagy egybeolvasztani a másikkal, mert ez így nagyon nem oké. A chat, a saját profilod, a feliratkozók és a források rendben van. Van nyolc modulod, ebből kettő (a két állatkaszerűség) megszüntetésre, az üdvözlő a fent említett intézkedésre érett, az oldalas modul meg korrigálásra szorul. A többi szuper. Tehát: (12/8)
6. Az összhatás. Nekem bejön, tényleg! Kellően komoly, ahogy az el is várható egy ilyen különleges témával foglalkozó blogtól, de nem is túl zord ahhoz, hogy elűzze a gyanútlan nézelődőt. Elismerésem! (5/5)

A kinézet összesen: 33/25 Jó úton jársz! ;)


A tartalom.
1. A cím. Egész jó, bár a tiszta nagybetű nem valami kedves, bántja a szemem. Amikor láttam, hogy zárójeles része is van, azt hittem, legalább az angol cím magyar jelentését hozod, de csalódnom kellett, mert egész mást írtál... Értelmét nem látom, de valami célod biztosan volt vele. (4/1)
2. A fülszöveg. Nem fogott meg. Na jó, talán egy kicsit, de nem azért, mert annyira zseniális lett volna, hanem mert a blogod témája úgy alapjáraton érdekel. Rosszabb is lehetne, de más pozitívumot sajnos nem tudok mondani, tényleg. Mondjuk, hogy jópofa lett. (5/2)
3. Nos, prológus és történet nálad nincsen, szóval ezt átfogalmaznám valami másra, ha eszembe jutna a megfelelő fogalom ide. Első ránézésre, amikor elolvastam pár bejegyzést, kapásból kifolyt a szemem a tömény wikipédiából kimásolt szövegtől. Könyörgöm, néhol még a forrásszámokat is elfelejtetted kitörölni! Oké, értem én, hogy sokkal könnyebb már meglévő anyagot kimásolni (esetleg átformálni, bár itt ilyet nemigen láttam), mint sajátot írni (bár nagyot dobna az eszmei értéken)... De, ha ezeket a témákat keresem, akkor ugyanannyi erővel, amennyivel megtalálom a blogodat, a wikipédiát is átnézhetem, ami, valljuk be, egyszerűbb. Nem volt időm az egész blogodat végigolvasni, de amit olvastam, az tömény wiki - igen, nem volt időm az egészet átnézni, szóval bocsánat, ha pont csak az a pár rész volt ilyen. Nem lehetek tökéletesen precíz. Az alapötleted még el is megy, mert egyedi, sőt, különleges, de a kivitelezése akárhogyan jobb lett volna, mint úgy, ahogy te csináltad. Nem írom le még egyszer ugyanazt, amit az előbb, hát összegzésképp: az ötleted jó, de közel sem oldottad meg kielégítően. De véleményed bizonyos dolgokról szerencsére van, példának okáért a wicca vallásról. Érződik is a blogon, hogy te magad is wicca vagy, ami miatt halálbiztos, hogy lesz, aki meggyilkolászik. Pölö a vérfarkasos cikk is eléggé vitatott, mármint a témája, hiszen nem tényeken alapszik, és ez is megosztja majd a közönséget. De plusz pont, hogy fel merted vállalni a véleményedet. ;) Alapötlet: (10/10) Kivitelezés: (10/5)
4. A helyesírás. Nos, neked olyanod sincs, tekintve, hogy wikiből másoltál mindent. A szülinapi rémről szóló bejegyzésed legalább eredeti, és ott egész jól fogalmaztál, nem a legjobban, de nem is rosszul. Még be is jött a téma meg a sztori. A fülszöveg helyesírása is jó, és amennyire ezekből le tudtam vonni, nincs különösebb gondod a helyesírással. (5/5)

A tartalom összesen: 34/23 Valahol középen állsz jelenleg. Sok sikert! ;)


Remélem, sikerült a legtöbb helyen igazságosnak lennem. Ha nem, írj, megbeszéljük. :) Ha elolvastad, azért hagyj egy kommentet. :) Ciao!

2 megjegyzés:

  1. Szia!^^

    Nagyon köszönöm, hogy vetted a fáradságot és írtál kritikát a blogomról. Annyit fűznék hozzá, hogy a cserék menüben azért vannak ott a link gyűjtemények nevei, mert feltétlenül kérték a viszont linket. :)
    Amit a design-on kifogásoltál javítom, hogy még ennyi szépséghiba se maradjon. ;)
    Amit a tartalomról írtál az sajnos igaz, ám azóta már több egyedi írást is föltettem, annak reményében, hogy ezzel korrigálhatok némiképp. Ja és a fülszöveget átírom...remélhetőleg jobbra. ;)

    Még egyszer köszönöm Neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én köszönöm nagyon, hogy a blogomhoz fordultál a kéréssel. :) Sok sikert a továbbiakban! :)
      És én még egyszer köszönöm neked! :)

      Törlés